Jag skulle…

publicerat i Allmänt;
Lördag 9 mars 2024

Jag skulle ju…jag tänkte ju…skriva om kvinnor jag beundrar…igår på kvinnodagen…men det kom ju en liten man i vägen… ;-) Det gjorde inget för den lille mannen är så gullig och så rolig att vara med. :-)
(null)
Två "män" i mitt liv… och en soffa som gömmer sig under "kaoset" :-D

Att skriva alla namn på alla kvinnor jag beundrar skulle ta en "evighet" så ingen nämnd ingen glömd. Men de är: vänner, släktingar, fd kollegor, konstnärer, författare, artister, politiker, kvinnosakskämpar, medium, forskare, idrottskvinnor, flyktingar, skådespelerskor, poliser, vårdpersonal, barnomsorgspersonal, lärare, präster… osv…
Det de alla har gemensamt är att de är eller var, modiga, kämpande (var och en på sitt sätt), medkännande, sanna medmänniskor. <3

(null)
Tacksam för alla medsystrar som jag mött och möter på min livsväg. <3

Nu blir det mer bus och titta på Pippi Långstrump  (på tal om starka kvinnor) för min del idag. :-) Och jo då, mellofinal blir det också ikväll…får se om vi möjligen kan få syn på resten av Noahs familj som sitter i publiken. :-)

Vädret? Är ett skämt…:-( Det snöade igår…idag grått och fuktigt… Kom igen nu solen!!!

Något bra: äntligen har regeringen återupptaget stödet till FN:organet Unrwa. Lite väl sent men bättre sent än aldrig…

Önskar Dig en god fortsättning på helgen! 

Andetag
Dagens meditationsbild och ord: 

(null)

♥️

Taggar: #jagskulle#kvinnor#enlitenman#meditationsbild#bättre#tacksam#medsystrar;

Kommentera inlägget här :