Livet

publicerat i Allmänt;
Måndag 4 mars 2024

Vårtecken: fågelsång. Små fåglars drillande och måsars "skränande" :-)

(null)
Kände plötsligt idag en tacksamhet över Livet. Och en önskan om att hedra Livet. Kom på mig med att nynna på en av mina favoritsånger:

Länge leve livet:
Silvermåne, stjärnekrans
Länge leve livet Vackrare än någonstans Länge leve livet
En jord där vi bor, längtar och tror Länge leve livet Där ett frö slår rot och gror Länge leve kärleken och lusten till livet
Svärd ska smidas om till plog Länge leve livet Våldet härskat länge nog Länge leve livet
Den kommer vår dag, stark ska bli svag Länge leve livet Kärlek vara världens lag Länge leve kärleken och lusten till livet
Alltid vill vi sjunga så Länge leve livet Fred och framtid tror vi på Länge leve livet
När allt tycks dö ut, tiden ta slut Länge leve livet Sjunger vi som aldrig förut Länge leve kärleken och lusten till livet
<3
Text: Gunhild Winqvist, Jonas Jonson, Anders Nyberg

(null)

Det är inget särskilt som hänt, bara en känsla. Även en grå marsdag med värk i min kropp känner jag plötsligt denna tacksamhet. Det är skönt att få känna så då och då. 

I inomhus-VM i friidrott: "Mondo" tog guld och det blev överraskande ett silver på 800 m till Andreas Kramer! :-) Kanske ingen  nyhet för dig, kära läsare, men jag tar upp det här som ett exempel på positiva saker som händer. :-)

Hoppas att Din vecka börjat bra och hoppas på en fin fortsättning! 
Länge leve livet! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #levelivet#tacksamhet#guldochsilver#vårtecken#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :