Skogsliv

publicerat i Allmänt;
Torsdag 14 mars 2024

Mulet, vind, is, snö, halt men värme och en sol som gör sitt för att bryta genom molntäcket. :-)
 
När jag nu "lever skogsliv" och det fortfarande är snö så visar jag dessa fantastiska akvareller (vykort) av Hag Hans Engstedt. Köpta på Vildmarksgalleriet i Mo för många år sedan. Galleriet finns inte längre. Så synd, jag hade gärna besökt det med barnbarnen. 

(null)
Älgarnas berg

(null)
Solen börjar värma

(null)
Dimman lättar

(null)
Perfekt kamouflage. Ser du? :-)
Bilderna, djuren och naturen, passar så bra in här i det landskapet jag är i just nu. :-)

Det är något visst med skogsluft. Det påverkar mig positivt. Jag blir mer avslappnad och sover bättre. I alla fall för en kortare tid. Det är nog inte bara luften, det är nog tystnaden också. Men jag trivs lika bra i stan som här. Tacksam över mina möjligheter. <3

(null)
Vårbäck
(null)En blek sol


Inför kvällen: 
(null)
;-)

Det blir naturligtvis hockey på TV ikväll för vår del. Och chips ;-) 

Ta hand om Dig! 
Kom ihåg att försöka få en stunds återhämtning då och då. 

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️


Taggar: #skogsliv#skogsluft#tystnad#chips#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :