Tisdag

publicerat i Allmänt;
Tisdag 26 mars 2024

(null) 
Fullmånen lyste stark igår kväll. 

(null)
:-)
(Inte helt sant alltid men nog för det mesta? Eller?)

När jag nu rensar i lådor och skåp hittar jag sånt jag glömt att jag har. En del slängs direkt (papper och dyl) annat tar sin tid att gå igenom. Väcker minnen och känslor. Som en bunt vykort från Israelresan. Fina minnen. En fantastisk skolresa. Men nutidens känslor tar över och jag känner en stark besvikelse över "the holy land". Inte över judar som folk men deras regering och militär. Vykorten mister sin charm och betydelse. Jag har mina foton och min resedagbok… det räcker…dåtid möter nutid…och hjärtat nästan brister…

(null)
Dominus Flevit. Jesu tårars kyrka. Altartavlan är ett vackert fönster med utsikt över Jerusalem. Enligt legenden var det här Jesus grät över Jerusalem när han såg hur folket bråkade. Undrar vad han skulle göra idag….Hur reagerar den kristna världen? 
————————-
Det snöar idag…blöt snö. Min kropp värker, var tvungen att ställa in en resa… så är det… :-(

Vet att jag skrev förut att jag skulle berätta mer om mammas skeppsmodell som min vän lagade. Berätta om originalet. Men det får vara så länge, känner jag. Orken räcker inte till att sammanställa fakta nu. 

Ett ögonblick i sänder, ett andetag i taget, ett steg på vägen…vi lever. Livet. 
Ta hand om Dig! <3

Andetag
Dagens meditationsbild. Utan ord:

(null)

♥️





Taggar: #fullmånen#detheligalandet#vykort#minnen#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :