Vårdagjämning

publicerat i Allmänt;
Onsdag 20 mars 2024
Vårdagjämning 
Då snöar det här ;-)
Men vi får ändå fira ljusets och hoppets tid. Återfödelsen börjar! :-)

Internationella lyckodagen är det också! Vi är på väg till mamma och på radion upprepar de hela tiden: "vad gör dig lycklig?" Jag skickar den frågan vidare till Dig, kära läsare. Man kanske är lyckligare än vad man tror? När man tänker efter? ;-)

Längtan och det som är på gång:
(null)
19 mars i fjol :-)
(null)
4 april i fjol
(null)
21 april 2023
(null)
20 april 2023
Och så klart: 
(null)
3 maj 2023
——- <3——-

Vinden kommer in från sydväst

Jag sov ingenting i natt

För himlens alla stjärnor

Dom glimma mot mej

Som en outtömlig skatt

Och vindarna bar med sej dofter

Från ett fjärran hav

Och mitt hjärta det stod vidöppet

Och tog emot allt vad natten gav

Så kom hit, kom hit, kom hit

Kom till mej och dansa

Morgonen doftar vår

Och jag är glad igen

Ur Glad igen av Ulf Lundell

<3

Nu har mamma fått tillbaka sin skeppsmodell. (Se tidigare inlägg) Hon är så tacksam. :-)

Hoppas att Du har sånt som gör Dig lycklig! Lycka hör ofta ihop med tacksamhet, känner jag, för min del. Och jag är tacksam för mycket i mitt liv. Så visst är jag en lycklig människa! :-)

Andetag

Dagens meditationsbild och ord:

(null)

♥️

Taggar: #lycklig#skeppet#vårdagsjämning#längtan#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :