Solkyla!

publicerat i Allmänt;



Min orkide´blommar fortfarande, dock med några färre blommor nu.


Man kommer inte ifrån det. Alla pratar om det. Det är svårt att undvika att blogga om det... Vädret! Det började ju så bra idag, sol och uppehåll. Vad hände? Jo, plötsligt på eftermiddagen mörknade det och snöflingor, stora som vantar (nästan) singlade ner. Tänk vad mysigt det hade varit en snöfattig julafton... Mindre mysigt nu. Men man får väl glädjas med alla som har sportlov! Gråbruna sportlov är inte så kul! Jag såg en variant på sportlov: "softlov". Kanske en kombination vore det ultimata?
Igår fick jag ett glädjande sms från en kär vän. Detta sms innehöll också ett, för mig, nytt väderord: SOLKYLA. Vilket perfekt uttryck för det sorts väder som varit många dagar på senaste tiden. Solkyla... soligt och kallt = solkyla!

Hittade ett roligt urklipp från UNT. En liten härlig vers av signaturen L L.

Blå vardag

Tycker du att vardagen är grå?
Bli en stjärna, sväva i det blå!
Vingarna som gör dig fågelfri
är din egen fria fantasi.

Dagens tanke:" Alla behöver en hejarklack inombords"

Ikväll kommer jag att höra ljudet från en hejarklack på TV. Det är dags för hockeymatch igen. Den manliga delen av familjen bänkar sig i TV-soffan. Jag tittar lite då och då. Är det en tråkig match eller om favoritlaget går mot en säker förlust, då sätter jag mig i sköna fåtöljen med en bra bok istället... Bra med alternativ!

Kommentera inlägget här :