Skrattgaranti

publicerat i Allmänt;



Sommarminne

Och så började det snöa igen... Letade fram den här bilden, behövde ett sommarminne...

När jag mår som jag mår nu, dvs inte direkt "tip top", brukar jag tänka att jag måste hitta något som får mig glad, något som får mig att skratta. Ibland blir det en film eller TV-proram och ibland en bok. Idag plockade jag fram två böcker med "skrattgaranti"."Gamla tanter lägger inte ägg" och "Gud som haver barnen kär har du någon ull" Levengood och Lindell. Har citerat ur dem tidigare här på bloggen. Barn är så underbart logiska och de säger så "underfundiga" saker. Att läsa deras citat är som att kika in i det där barndomslandet vi alla varit i... Det är svårt att välja ut några speciella, alla är så bra, men de här vill jag dela med mig av idag:

"Min pappa är nästan som alla andra, bortsett från att han saknar en hörntand"
Hanna, 5 år

"Jag har ingenting emot mammor men de stångar ofta pannan blodig när de ska uppfostra sina barn.. De är liksom inte lagom arga på rätt sätt på fel tid."
Fabian, 8 år

"Mormor lever på övertid. Men hon får inte något extra betalt för det."
Nina, 7 år

"En svärmor är mamma till den av föräldrarna som gifter sig med en främmande familj."
Viktoria, 7 år

"Min farmor ville bli balettdansös. Men så visade det sig att hon var för kort mellan låren och överkroppen."
Christina, 6 år

"En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk"
Erland, 6 år

Till sist denna fina:
"Gamla människor har mer erfarenhet. De förstår saker som sitter djupt i själen och de lyser liksom upp vardagen."
Marius, 7 år

Dagens tanke: Skratt är läkande!

Kommentera inlägget här :