Lyckliga jag!

publicerat i Allmänt;

Så här svarar författarinnan Anne Holt på frågan "vad hon längtar efter": -" Ingenting. Jag är lycklig för varje dag jag får och har allt jag kan önska mig". ( Svensk Damtidning )

Jag måste medge att jag hajade till ordentligt när jag läste de orden. Men vänta nu, så kan man väl inte svara? Det låter ju inte klokt! Eller är det faktiskt så att Anne Holt är en lycklig människa? En klok människa som hittat rätt i livet och som lever i tacksamhet? En sån där som man inte tror finns, på riktigt? ...
Jag skulle också vilja svara så på den frågan. Om nu någon skulle råka fråga, alltså... Satt länge och funderade på detta, högst ovanligt positiva svar och kände att jag blev så glad över att ha hittat det. Ska försöka börja tänka lite mer så där positivt och försöka vara lite mer tacksam!
Nu är ju inte det alltid så lätt... särskilt inte när man sovit dåligt på grund av ryggont och inte orkar göra allt det man planerat denna lediga fredag... Jag skulle ju angripa alla de där dammråttorna som hastigt förökat sig i hela lägenheten. Och de kladdiga skåpdörrarna och fönstren och...ja, allt det där...
Stopp! Tänk positivt! Okey... Jag har sett kul TV-program, ringt min mor, läst både bra litteratur och "lite skvaller", vilat och annat som jag inte skulle skulle hunnit med om allt gått som jag planerat och om ryggen fungerat 
 normalt... Jag fick min dag och jag har faktiskt allt jag kan önska mig!!! Jag kanske trots allt ÄR en lycklig människa...trots mina dammråttor...



Värken i ryggen gjorde att jag fick gå upp och röra på mig flera gånger under natten. Försökte förgäves få syn på månen, det var ju fullmåne igår natt. Vet inte var den gömde sig. Men bilden visar hur fullmånen såg ut för precis en månad sen. Det har sin charm ändå att gå upp på natten eller tidig morgon och se dagen vakna och höra tystnaden. Stod vid fönstret och blickade ut över ån. Plötsligt såg jag dem... ringarna på vattnet...större och större och större... "som ringar på vattnet"..

.

Ölandslängtan

Semesterplanerna börjar ta form...

Dagens tanke:  Att hitta något att vara tacksam för - det är lycka!

Kommentera inlägget här :