Om vindar, katter och svalor

publicerat i Allmänt;

Dagens tanke: Varför är det bara de där sakerna som man vet att man la på ett "bra ställe", som man inte hittar???

Jag vet inte om det har med åldern eller med stress eller både ock att göra, men jag tycker att jag letar efter saker mycket mer nuförtiden. "Visst la jag nycklarna i väskan?" "Jag hör mobilen ringa, men var är den?" "Men varför ligger glasögonen här när jag vet att jag la dem där?" "Jag vet att jag la biljetterna i lådan men nu ligger de inte där..." Och så vidare...

Vilken blåst det varit de senaste dagarna! Inte bara "vårvindar friska" inte... Det tar i så när man försöker gå i motvind blir man ibland stående på samma ställe och trampar. Tack och lov inget regn här ännu. Förra gången det var sånt här blåsväder, regnade det också. Fick då plötsligt syn på ett upp och nervänt paraply som kom flytande på ån. Såg ganska kul ut.



Så skönt avslappnat

" Katter är husdjur eftersom de är inne i huset. Hundar också och människor. Katter gör ungar hela tiden och de är väldigt duktiga på att ha storrengöring av sina ungar."
Harald 5 år

"Kroppen på djuret brukar sitta bakom huvudet och så hänger tassarna på undersidan."
Katja 6 år

"I katthimlen har Gud päls."
Lydia 7 år

Citaten hämtade ur M Levengood och U Lindells böcker



Sommarbild, Gotland 2004

Dagens glada nyhet: Det är sommar! En god vän till mig såg svalan häromdagen. Och inte bara en, ni vet "en svala gör ingen sommar", utan flera!!

Även om jag börjar bli trött på blåsten kan jag inte låta bli att citera Anna Greta Wide, med de vackra orden:
"Majvinden spelar sin vackra romans,
skickligt är spelet och ljuvligt är stycket."

De orden påminner mig om att majvindar kan vara ljumma och smekande. Också!
.

Kommentera inlägget här :