Vackra oktober!

publicerat i Allmänt;


Oktobervackert!

1 oktober. Det är knappt man tror det. Det är ju en fantastisk brittsommar vi har. Högsommarvärme. Häromdagen var det + 25.6 grader i Hudiksvall! Maken och jag har promenerat mycket och långt och njutit. Det har varit en närmast overklig, nästan magisk känsla när man kunnat sitta på balkongen, på kvällen och njutit i värmen. "Sommaren som aldrig säger nej?"...
Men, nu verkar det bli mer naturligt höstväder och normala hösttemperaturer framöver, om man ska tro på väderprognosen. Paraplyväder alltså! Jag har dock lovat mig själv att fortsätta vara tacksam över "ljuva september" och undvika "vädergnäll", ett tag till..Får väl se hur det går....


Vackra bär

Maken och jag turistade i vår egen stad idag. Gick runt i kvarter som vi inte vandrat i förut. Såg intressanta byggnader, vackra parker, små torg och fina butiker. Så njöt vi också av vackra träd med färgglada löv, förstås! Vi gjorde fynd på secondhandaffärer och avslutade vår turisttur med fika, kaffe och bulle.
Under tiden som mina killar var på hockey satt jag ute på balkongen och njöt av solen och värmen och påbörjade läsning i en av dagens bokfynd.Hoppas att det blir fler soliga dagar denna höst!

Till sist, Lena Larssons ord om hösten:
"Vildvinet viskar rött, rödare, rödast.
Genom fönstrets växlande ljus
kryper bladen så nära.
Vissnandet är fullt av liv."



Kommentera inlägget här :