Plötsligt händer det!

publicerat i Allmänt;

Ni som följt min blogg vet att jag för ett tag sen skrev i ett inlägg att jag gick omkring med någon sorts "pirrig förväntan"... Utan att veta inför vad...Nu tror jag att jag vet vad det handlade om.Plötsligt händer det...
Tar det från början:
Har på senaste tiden funderat mer och mer på min släkt. Eftersom min man släktforskar, både på sin sida och på min sida, har jag haft anledning att plocka fram gamla foton. Har även ramat in och ställt upp en del foton på hyllor. Ett foto har jag återvänt till flera gånger. Det föreställer min farmors bröder när de var små. Farmors bröder utvandrade till USA. Det enda jag hört om dem var att båda gifte sig men var barnlösa. Jag och min familj och närmaste släkt har alltid tyckt att det var synd att vi inte hade någon släkt, någon anknytning till USA. Det hade ju varit spännande... Eftersom jag inte hittat någon passande ram till fotot på bröderna, har jag ofta blivit sittande med fotot i handen och funderat på deras öde där borta i Amerika. Min man och jag har också funderat över min farmors fars resor till USA och var de bodde när hela familjen reste dit. Min man har studerat passagerarlistor mm och forskat lite för att få fram lite uppgifter.
En morgon, när jag kommer upp lite senare än min man, hittar jag honom vid datorn. Jag hör honom säga något förbluffande: - "Du har släktingar i Amerika! Jag har fått mejl från en syssling till dig, där."  Va???
Det visar sig vara så att en av bröderna var gift 4 ggr och hade 4 barn!!!
Nu har vi tät kontakt med släktingen i USA och försöker tillsammans hitta uppgifter och lägga det här mystiska pusslet. Jättespännande och väldigt roligt!!!



Bröderna Petersson

I kväll blåser det en kraftig, mycket varm vind. Känns nästan lite overkligt varmt. Det blåser så det tjuter i fönstren på balkongen.Ger nästan en lite kuslig känsla.
Efter behandling hos kiropraktor idag, känner jag mig trött men har mindre ont i rygg och nacke. Hurra!!!

Dagens positiva ord: Delad glädje är dubbel glädje! 












Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av TinaT:

Härligt! Både med släktingar och din rygg!

Kram

Kommentera inlägget här :