HÖSTNYHETER???

publicerat i Allmänt;

Min blick stannar till vid en annons i dagens tidning: "Vårstädning på lagret. Vi behöver plats för höstnyheterna."
Hoppsan! Nu går det snabbt mellan årstiderna!;)
Ska tilläggas att det var en mattaffär som annonserade. Det kanske inte säljs så många mattor på sommaren? Bara gräsmattor..hihi...

"Ni som handla kläda på postorder; har ni sett att nu komma sommarkatalogerna till jul? Då vet man ju inte ens vilken storlek man har till sommarn."
Babben

När jag skulle få min medicin utskriven, tittade läkaren på mig och sa; -"Jag skriver ut den här medicinen till dig. Den ger ökad aptit men du ser ju inte direkt överviktig ut."
Jag smålog bara och kände mer än såg att min make nickade gillande. Han vet ju hur ofta jag beklagar mig över mina onödiga extrakilon... Nu trodde jag ju inte att jag skulle drabbas av ökad aptit...Med facit i hand, så inser jag att det var precis vad jag gjorde! Med förskräckelse konstaterar jag att jag bara får på mig ett par av mina jeans. De andra har plötsligt krympt i midjan...:)
Suck! Ny vår- och sommarkollektion måste införskaffas! Eftersom jag ännu inte orkar gå i affärer får jag göra shoppingrundan via postorder. Det är ju inte "skämmigt" att beställa kläder via postorderföretag längre. Nu beställer ju både gammal som ung kläder på nätet. Annat var det förr. Under min uppväxt och ungdomstid var det inte "inne" att köpa kläder via kataloger. Postorderföretagen hade inte de "rätta" märkena och kläderna ansågs inte ha samma kvalité eller vara lika moderna som de i butikerna. Hade man köpt brallor på Ellos så fick man skämmas. Tack och lov att vissa saker förändras åt det positiva hållet!
Annat är det med storleken, den har tydligen förändrats åt det negativa hållet...Fram med måttbandet. Hej och hå, det här blir inte kul! Å andra sidan, hur kul är det att prova kläder i en provhytt?
Babben igen:
"Vad är det för dåre som har uppfinne provrumsbelysningen? Den går int på ström som vanlige lampar, den drivs av ren ångest."

( Nej, det är inte jag som gjort stavfel! Babben är gotlänning, glöm inte det!)

Jag har fått en reskamrat! En vän som från och med nu vandrar vid min sida längs Bättringsvägen. Vi får stötta varandra och påminna varandra om att ta ett steg i taget...

"Gå inte före mig,
Då kanske jag inte följer.
Gå inte efter mig,
för jag kanske inte
visar dig vägen.
Gå vid min sida
och var min vän."
Albert Camus

Dagens bild blir ytterligare en "gammal" målning från -03. Lite kludd och lite streck blev något som jag kallar för "En fri själ".



Kommentera inlägget här :