STAVGÅNG OCH DEN FÖRSTA BLÅSIPPAN

publicerat i Allmänt;

Hemma i stan igen. Det är skärtordagskväll. Jag ligger i soffan och tittar på månen. Efter en solig dag är det nu molnigt, månen ser lite "suddig" ut. I morgon kväll är det fullmåne.
Jag kom inte iväg till Blåkulla denna påsk heller. Kan bero på att jag inte har någon bra kvast...;-)
Istället för att flyga på kvast har jag tränat stavgång. Har haft stavarna länge men inte kommit igång med att använda dem. Har nog tänkt att " sånt är bara för pensionärer" men om man nu ska bli pensionär först vid 75 så blir det ju lång tid som stavarna står oanvända... Skämt åsido, de är ett bra stöd nu under min sjukskrivning. Jag tränade och tränade och till slut sa maken: -"Nu ser det nästan naturligt ut." Vad han nu menade med det???

Plockade tre små Blåsippor idag...

"Den första blåsippan är en stjärna som föll från himlen. I natt!"
Lena Larsson



Kommentera inlägget här :