TÄNK OM TIDEN GICK BAKLÄNGES...

publicerat i Allmänt;

Min resa hem till mitt egentliga jag fortsätter. I förrgår tyckte jag att jag "sniglade" mig fram i dikeskanten, i går tog jag jättekliv på Bättringsvägen. Så olika det kan vara från ena dagen till den andra. Idag då? Fredagen den 13! Eftersom jag tog stora kliv igår så säger kroppen idag: -"Men hallå där, stopp, plats, nu går det för fort här, hördu!" Suck... Irriterad ligger jag åter i soffan och stirrar i taket och försöker resonera med min kropp. "Det är naturligt för mig att använda mina glasögon en hel dag och det är naturligt att sitta i soffan och lösa korsord och se hockey på TV!" Men min kropp lyssnar inte "med det örat". Inte idag... Men den lydde mig både igår och idag när jag tog mina promenader! Igår i solsken och värme, idag mulet och kall vind. Fredagen den 13 april 2012.
Häromkvällen såg jag och maken äntligen filmen om Benjamin Button. Fascinerande! Hela tanken med storyn om klockan som gick baklänges och om mannen som föddes som en mycket gammal man och sen bara blev yngre och yngre... Tanken är så främmande och så svindlande! Att tiden skulle gå baklänges ... Att man skulle utvecklas från ålderdom till spädbarn...Rekommenderar filmen till er som eventuellt inte sett den!

Just nu vill jag inte att tiden ska gå baklänges för min del. Nu vill jag fortsätta framåt på Bättringsvägen.

På min resa till mitt friska jag har jag en stor, vacker bok med mig. Lite otymplig som reslektyr men den funkar. Det är Carolina Gårdheims bok: "Släpp loss din inre livskonstnär". Smaka på den titeln! En kärleksfull och peppande bok full med positiva tankar, övningar, meditationer mm. En bra hjälp på vägen... Rekommenderas varmt!

Dagens citat hittade jag i tidningen "Grannliv". Det är underbara Caroline af Ugglas som säger:
"Det är viktigt att lära sig tacksamhet, annars är det lätt att fokusera på att mackan fastnar i brödrosten..."

När jag senast var i torpet fotade jag några av de tavlor som jag satt upp där. Väljer en riktig sommarmålning med de vackraste blommor jag vet, de vilda! Något att längta till denna gråa dag. Fredagen den 13 april 2012.

Kommentera inlägget här :