MIN VÄNSTRA HAND

publicerat i

Jag är hemma i stan igen. Det känns ganska bra. Sent igår kväll stod jag på balkongen och tittade ut över ån och stadens alla ljus. Lyssnade på stadens ljud. Bruset. Kändes både bekant och främmande på samma gång. Och tryggt på något märkligt sätt...

Vid lunchtid tog maken och jag en promenad i området. Längs å och kanal och ut till havet. Kollade byggena. Vårt område växer. Spännande med nya hus!
Det duggade lite när vi var ute men det gjorde inget. Även om mitt hår, med åren, fått en förmåga att krusa sig så fort det är lite fuktigt ute. Jag har en sorts frisyr när jag går ut och en annan när jag kommer in igen ;)))

Idag är det "De vänsterhäntas dag"! Vet inte vad det har för syfte egentligen att ha en sådan dag. Visst det kanske är så att våra "speciella problem" behöver belysas men jag ser det inte som ett handikapp! Helt klart finns det praktiska problem men de lär man sig hantera. Lite enklare har jag väl haft det än många andra eftersom jag klipper med höger. I första klass i skolan försökte fröken få mig att skriva med höger hand. Men hon gav upp. Dessutom var vi flera stycken i klassen som var vänsterhänta. Några år tidigare hade vi tvingats att skriva med höger och om vi misslyckats hade vi klassats som obegåvade! Skönt att tiderna förändrats. Det är inte så ofta nu som man hör om "rätt och fel hand". Vänster hand är rätt för mig! ;)

Vill dela med mig av några rader jag läst på Facebook:
"Some people feel the rain.
Others just get wet."
-Bob Marley

Några till:
" Lord, bless our week.
The pain of yesterday is
the strenght of today."
-Paulo Coelho

Nästa steg för mig på Bättringsvägen är besök hos terapeut i morgon, läkare på onsdag. Avlägga "rapport"... Hoppas få fortsätta läka i lugn och ro efter de besöken...
Nu blir det qigong!!! Det är läkande...

Jag önskar alla sol och värme! Kärlek och omtanke! Balans och harmoni!
Skratt och leenden! Tröst och medkänsla!
Livet är Här och Nu! <3






Kommentera inlägget här :