ORDNING PÅ TORPET

publicerat i

Det är dags nu! Att avsluta 4 veckors sommarledighet i torpet. 4 underbart sköna veckor. Det har varit bra för min läkning både till kropp och själ. Och maken har fått välbehövlig avkoppling. Inga långa resor, bara korta. Inga stora projekt, bara små. :) Det har varit perfekt för oss! Vår "lånade" hund har anpassat sig efter vår semesterlunk och får väl en chock när han ska återvända till vardagen igen. ;)

Denna dag har varit mulen, tills nu när solen tittar fram. Det är varmt och stilla.
Snart kommer sönerna och äldste sonens flickvän. Vi har packat, rensat, plockat ihop, städat och fejat i hus och på tomt. Så nu är det ordning på torpet!

Kanske anade jag hur sommar vädret skulle bli för jag packade inte ner någon bikini när vi startade semestern. Inte heller regnkläder. Men jag har solat ändå! Fläckvis ;) Och jag har promenerat i regn. Allt funkar! Och sammanfattningsvis så har det varit mer sol och uppehåll än regn här där vi varit. Något bad har ju inte varit aktuellt men det blir väl fler somrar... Förr hade jag inte tyckt att det varit en riktig sommar om man inte badat men denna sommar är annorlunda och "riktig" på sitt sätt... Man kan ju inte gå och sura för det som inte blev. Bättre att glädja sig över det som faktiskt blev! För mig har denna sommar varit de små, nära och kravlösa ögonblickens sommar. En bra erfarenhet. Vi skapar möjligheter även regniga somrar! Och vädret råder vi ju inte över... Kanske tycker någon att jag är överdrivet positiv. Och att det är lätt för mig att vara det, jag som ändå inte orkat så mycket denna sommar... Men det är okey... Jag har lärt mig att glädjas åt det lilla i sommar...

Meen... Det var synd att det inte var stjärnklart i natt! Jag hade gärna tittat på de utlovade stjärnfallen... Hoppas att någon annan hade möjlighet!

De senaste dagarna har andmamman visat upp två halvstora, ännu lite duniga ungar, nere vid sjön. Söta men hur ska de kunna överleva när de fötts så sent på sommaren? Får hoppas att de har sina egna änglavakter...

Jag är tacksam över min sommar! Jag har kunnat ta vara på solskensstunderna och jag har sluppit stress.

Jag hoppas att alla ni som läser detta har haft och har en fin sommar. Trots vädret...




Kommentera inlägget här :