PÅ BÄTTRE HUMÖR

publicerat i

Jag känner för att skratta lite.Plockar fram boken "Gud som haver barnen kär har du någon ull" och läser barns tankar om jul, tomtar, Gud, Jesus mm. Delar med mig och citerar några av dem:

"När det är jul måste man gå på fest och vara extra snäll hela tiden. Man blir trött av det!"
- Jonathan 7 år

"Julafton är Jesus födelsedag, men han har flyttat till himlen, så tomten vet inte var han ska lämna paketen. Därför ger han dem till barnen i stället."
- Madeleine, 7 år

"Man ska äta mycket skinka på julen. Och så ska man tänka på Jesus Kristian. Och så är det väldigt mycket bra på TV."
- Anders 7 år

"Timmerhuggarna jobbar i skogen. De skjuter julgranar hela vintern och på sommaren fortplantar de sig."
- Tario 7 år

"Gud uppfann grisen så att man skulle ha något att äta till jul."
- Alex 7 år

"Jag kan
Bibeln för jag går i söndagsskolan. Josef försvann ur Jesus liv, jag tror han skaffade sig en ny fru som var lite mer vanlig än den där Maria. Du vet, de låg bredvid varandra och så blev det barn, helt utan att Gud hade med det att göra. Snickare tycker ofta om att ha det på det vanliga sättet."
- Linn 9 år

"Josef var inte Jesus pappa. Det var någonting med en åsna, men jag kommer inte ihåg."
- Sofie 6 år

"Nej, nej, såhär var det: Maria blev så glad när Josef köpt en åsna att hon blev gravid utan hjälp."
- Jossan 7 år

Nu känner jag mig på bättre humör :) Tack underbara barn!!!

Det börjar bli lite julverkstad här hemma. Julklappspappersrullarna (långt ord), sax, tejp och snören får ligga framme hela dagarna. Och inte får man titta i den lådan eller öppna den garderoben... Hemlisar... hihi...
Min Amaryllis med sina fyra röda klockor har blommat färdigt lagom till jul. Får lov att köpa en ny julblomma. För det vill jag ha! Något levande som skapar julstämning ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kristina Mansfeldt:

Tack för lite gott skratt!

Kommentera inlägget här :