GOD MORGON

publicerat i Allmänt;

GOD MORGON!



Du har väl inte glömt bort -  att det är för dig solen går upp - även när du inte ser den!


En ny dag = nya möjligheter!

"Idag går solen upp för mig igen.
Allting lever, ja , allting har blivit besjälat,
allting tycks tala till mig
om djupa känslor,
allting inbjuder mig att vårda det..."
Anne De Lenclos

På nytt, på nytt
och ständigt på nytt,
stiger det gyllene klotet
upp i det blå;
Och varje morgon tycks det säga:
"Det finns lycka bortom hörnet..."
Henry Van Dyke



Lena Linderholms underbara "Tulpanprinsessa" (har jag för mig att den heter)

Le mot någon idag - det kan vara smittsamt - men inte farligt...

"Skriv
i ditt hjärta
att varje dag
är årets bästa dag."
Ralph Waldo Emerson


Ha en riktigt bra dag!
Den är Din!







Kommentera inlägget här :