Födelsedag och skönhetstips!

publicerat i Allmänt;

Ännu en vit blomma!♥

Somringarpåvattnet fyller 1 år i dag!!! Rubriken på första inlägget var: "Vad har jag gett mig in på?"
Idag vet jag väl lite mer om vad jag gett mig in på...
Jag vill tacka er kära läsare som kommenterar och uppmuntrar och delar med er! Jag har förstått att bloggen betyder mycket för en del av er. Jag förstod att jag hade "lyckats" med min intention när en vän nyligen sa att jag sprider budskapet om glädjen i det lilla och nära i vardagen.Och om att äventyret väntar runt knuten... Det kändes bra! Jag har lite ideér inför framtiden. Positiva förstås! Och vill gärna att ni sprider bloggen till fler, till alla dem som behöver lite positiv läsning i vardagen. Och då och då ett litet skratt...
♥-ligt TACK till er alla!!!

Idag har det varit solsken, värme och fågelkvitter...det var inte utan att man fick en känsla av vår!
Dagen har ökat med 37 minuter sedan vintersolståndet...


Den här charmiga ängeln har jag fått av en kär vän som vet hur jobbigt jag har det emellanåt med ryggsmärtor bl a. Hon sa att den symboliserar min kamp. Som ni ser så klättrar ängeln uppåt... Jag kan inte låta bli att le varje gång jag ser den och den ger mig positiva vibbar!

Till sist vill jag dela med mig av filmstjärnan Audrey Hepburns skönhetstips:

För vackra läppar -
tala ord av vänlighet.

För vackra ögon -
sök det bästa i andra.

För en fin figur -
dela din mat med andra.

För ett vackert hår -
låt ett barn dra sina fingrar genom det.

Mot gifter och skadliga ämnen -
ha vetskap om att du aldrig vandrar ensam.

(Hittade citatet i "Leva med Feng Shui" A. Nyholm Winqvist)

Kommentera inlägget här :