Inspirerande frys?

publicerat i Allmänt;

Det är ju inte bara möbler som har egna namn nu för tiden,utan även maskiner som vitvaror t ex. Mitt kylskåp heter "Intuition" och min frys hater "Inspire"...hm...Jag vet inte om min frys är särskilt intuitiv? Intuition kommer ju inifrån och jag kan väl inte påstå att jag känner det komma strömmnde emot mig när jag öppnar kylskåpsdörren och plockar ut min yoghurt. Kanske är det tänkt att jag rent intutivt ska ta emot ett budskap om att det ligger en gammal gurka och ruttnar längst ner i skåpet eller du bör nog fylla på ketchuplagret nu?
Inte kan jag heller påstå att jag alltid blir så "inspirerad" varje gång jag öppnar frysen och funderar på vad vi ska äta till middag en vanlig torsdagskväll? Framför allt blir min son inte inspirerad. Han konstaterar nästan jämt att vår frys är "tom", det finns "ingenting" där som han kan äta. Trots att han varit med och inhandlat varorna....
-"Men det finns ju massor med hamburgare", påpekar jag. -"Det vill jag inte ha". Då är det bara att konstatera att min son inte är inne i "hamburgerperioden" längre. Han är nämligen "periodare" och har en smal "matreportoar". Och man vet aldrig när perioderna tar slut, det sker alltid abrupt och frysen är full med fel mat...
Nej, det är bara att inse att jag får lita på min egen intution och även själv stå för inspirationen! :-)


Fått en vacker blomma av en kär vän. En orkidee!

Det har snöat så där "lagom", solen skiner, det är "lagom" kallt och riktigt ljust och vackert.
Igår hade jag besök av en lillasyster. Det var den "hela" systern, jag har två "halvsystrar" också. Alla
tre lika underbara! Efter god middag och mycket prat tog min syster, som är utbildad massör, fram nya redskap som hon införskaffat. Här skulle "testas". Det var "Finska pinnar" ( krokar) och laser. Riktigt kul men visst "känns" det idag. I nacke och rygg bl a. Men makens rygg blev bättre, han är sitt vanliga rakryggade jag igen!

"Hockeydags" igen ...men bara för den manliga delen av familjen. Jag ska besöka en kär vän.

Jag har sagt det förut, dagens ord får bli en "favorit i repris":
Ta vara på ljuset, det som kommer utifrån och det du bär inom dig!
Vi är alla ljusbärare. Sprid ditt ljus!


Kommentera inlägget här :