SOLSKENSÖGONBLICK

publicerat i

Denna sommar måste man inte bara försöka fånga dagen man måste försöka fånga "solskensögonblicken" också... Eller måste och måste... Det står ju var och en fritt. Hörde något på radion idag som passar så bra nu: "Även om man har sol i sinne, kanske man kan sitta inne".:) Själv sitter jag just nu ute i solskenet. Då och då skyms solen av stora moln. Men än så länge inget regn i sikte... Har varit in en sväng till stan men är nu åter ute i torpet och lyssnar på fågelkvitter och trädsus. Maken och jag börjar och avslutar våra dagar här med promenader till sjön. Där är så stilla och vackert. Mycket av vattnet i marken, efter regnet, har torkat upp men i bäckarna rusar vattnet fram. Det inte bara porlar, det brusar. Låter som värsta "vårfloden"! Jag lyssnar då och då på "Sommarpratarna". Det är så intressant att ta del av andra människors liv och tankar. Kända som okända. Kan inte låta bli att fundera på vad man själv skulle prata om i ett sådant program :). Nu är väl risken inte så stor att just jag skulle bli tillfrågad men iallafall. Det är en kul tankelek. Vad i mitt liv skulle kunna intressera andra? Alla människors liv är ju som en bok, en väv... Vad skulle Du berätta om?

Kommentera inlägget här :