VARMA OCH SOLIGA HÄLSNINGAR

publicerat i

Nu kom dem! De soliga, varma dagarna! "Sommar, sommar och sol..." :) Just nu har jag verkligen ingenting att klaga på! Skulle möjligen vara att det är för varmt... Nej, jag skojar bara...;) Mår lite bättre dag för dag och hoppas att det får fortsätta så. "Lata sommardagar, gör vad jag behagar..." Förutom söner och hund har vi nu ytterligare en besökare här. En supertrevlig kille. Kompis till våra söner men han är som en god vän till hela familjen sen många år tillbaka. Igår kväll grillade vi och satt ute till sent på kvällen. Supergott! Äldste sonen är bra på det här med att grilla. Idag passar vi på att sola och prata. Och jaga hunden när han själ dynor och strumpor. Fast han är ganska trött nu efter en vecka här i skogen. I morse fick vi "dra" med oss honom ut på promenad, maken och jag. Men på tillbakavägen var det full fart! Jag har lyssnat på ännu några sommarpratare. Bland andra komikern Marika Carlsson. Hennes berättelse om hur hon räddades till livet när hon som spädbarn hittades i ett dike i Etiopien och sedan adopterades till Sverige, var otroligt intressant. Med sin härliga humor berättade hon om fördomar både här i Sverige och i Etiopien. Väl värd att lyssna till! Man får sig en tankeställare... Eller flera... Över sitt eget beteende t ex... Jag minns när jag var på mammografi i Uppsala. Där hade de ett kösystem med brickor med nummer som man tog vartefter man kom. När jag var klar och skulle gå därifrån såg jag att det stod en "invandrarkvinna" framför tavlan med brickorna. Hon såg väldigt frågande ut och pekade på tavlan. Jag började förklara systemet för henne. På stapplande engelska!!! Då såg hon ännu mer frågande ut. Jag gick över till svenska istället. Då log kvinnan och tackade så mycket... På svenska... Det hade blivit alldeles tyst i väntrummet och någon fnissade lite bakom min rygg. Jag kände mig så dum! Och fick bråttom därifrån.... Nu är det snart dags att sätta sig i paviljongen och äta en god middag. Jag har det fantastiskt bra just nu och känner en stor tacksamhet över att jag kommit en bra bit på Bättringsvägen... Sol och värme önskar jag er alla!

Kommentera inlägget här :