ATT VÅGA GÅ TILL MÖTES

publicerat i

Och plötsligt var det vinter...
Det blåser från havet och det vita lägger sig som ett täcke på tak, mark och grenar. Ikväll är det -0 och det gnistrar lite i snön. Mina fyrbenta vänner älskar snön. Men på vägarna är det moddigt. Såg några bra kommentar till tidningarnas rubriker om "snökaos" och "oväntat besvärligt väglag". De handlade bl a om att "vinter i Sverige innebär snö"... Det är ingen överraskning med vinterväglag i slutet av november... ;)) Det borde inte vara det i alla fall...

Gävlebocken är under uppbyggnad. Hoppas nu att den får överleva julen!

Ibland möter man människor som det "klickar" direkt med. Som om man alltid känt dem fast man inte gjort det. Det känns som "själars möte". En sådan vän hade jag på besök igår. Vi känner egentligen inte varandra särskilt väl ändå gör vi det... Kan inte förklara, det bara är så... För mig var vår träff väldigt energigivande. Och det var ett möte som gick på djupet och var både läkande och roligt. Jag är övertygad om att vissa människor kommer till oss när vi som bäst behöver dem. Men man måste nog själv våga öppna sig också och gå dem till mötes. Och våga ta emot hjälp...
Våga möta en annan själ och se sitt eget liv från en ny synvinkel.
Det finns en mening med att vi vandrar här på jorden just nu...

Ett viktigt möte på Bättringsvägen.

Nu hoppade jag högt i soffan där jag sitter och skriver. Min make skrek ett högt "Jaaa"! TV:n är på. Brynäs gjorde mål ;))) Han får gärna skrika fler gånger i kväll...

Tycka vad man vill om snön men den lyser verkligen upp den annars så mörka kvällen.

Nu skrek maken igen ;)

Och nu igen...

Var rädd om din själ! Och ta det lugnt i vintertrafiken...






Kommentera inlägget här :