FRAMÅT

publicerat i

Jag har nog aldrig gått med så lätta steg till jobbet som jag gör nu. Jag går med lika lätta steg hem igen. Glad över att orka jobba lite och nöjd med det jag utför. En skön känsla :).
Det är lätt att gå när vädret är så skönt som det är idag. Hög lite kall luft, stilla och sol. November när november är som bäst!

Igår fick jag glädja min läkare :). Hade bokat telefonsamtal. När jag berättade hur bra jag mår nu blev hon jätteglad! Jag vet inte om hon enbart tror att det är medicinen som verkat så bra eller om hon insett hur mycket jag kämpat på? Spelar mindre roll, jag känner min egen kamp och jag vet hur mycket mina vänners och familjens stöd betytt för mitt tillfrisknande :))
Allt är inte bra än. Men bättre! Min läkare undrade om jag känner igen mig själv mer nu. På det svarade jag ja...Resan hem har varit lång och svår och en bit på Bättringsvägen återstår. Men jag inbillar mig att jag på vägen blivit vis av skadan. Lite klokare och mer erfaren. Min omgivning kanske inte håller med mig om detta men det är deras problem ;))

Jag var till tandläkaren igår igen. Lagade en tand som gått sönder. Nu försöker jag komma ihåg att tugga på båda sidorna. Det känns ovant men bra:) Vad bra det känns varje gång man är "färdigbehandlad". Yes,ett helt år till nästa gång!!! Förhoppningsvis...
Förr brukade jag kalla tandläkaren för "tandplågarn" men min nuvarande tandläkare är allt annat än en plågare. Dessutom hade kliniken börjat med orangea muggar, munskydd och skjortor. Det lyste upp fint bland allt det kliniskt grå och vita. Tänk vad lite färg gör! :))

Nu vill jag sprida lite ljus i mörkret genom några kloka citat ur "Till Bokmalin":

"Ont blir inte gott förrän 'värren' kommer."
- Finlandssvenskt ordspråk

"Bildning är det som är kvar, sedan vi glömt allt vad vi lärt."
- Ellen Key

"Livet ger oss åter
det vi ger åt andra."
- Ivo Andric

"Hur ljuvt det är att veta!"
- Georg Stiernhielm

"Vi liknar oss mest när vi inte ser oss i spegeln."
- Rabbe Enckell

"Säll är den som har till rättesnöre
att man bör nog tänka efter före."
- Tage Danielsson

Till sist kloka ord funna på Facebook:
"Titta inte bakåt - det är inte dit du är på väg!"

Så, jag vandrar vidare, framåt på Bättringsvägen. Häng gärna med :))






Kommentera inlägget här :