Over the rainbow...

publicerat i

Och vårregn föll och solen sken och en vacker regnbåge bildade bro över ån.
Jag älskar regnbågen. Även om jag känner till den naturvetenskapliga förklaringen till varför den uppstår så är den ändå lite magisk för mig ;) Det sitter i lite de där berättelserna från barndomen. Om en skatt vid änden av regnbågen. Bara man kunde komma dit...;) och "somewhere over the rainbow"...
Skönhet och magik...Färgerna...."Som en bro över mörka vatten."
Någon har sagt: "I varje liten regndroppe finns en bit av regnbågen".
<3

Igår fick jag en osteopatibehandling av en av mina systrar. Behövligt. Nacken och ryggen hade så smått börja krångla igen...
Osteopati är inget flumflum men ändå lite magi ;)
Citerar ur en broschyr:
"Osteopati är något nytt för många svenskar. I länder som Schweiz, Storbritannien, Nya Zeeland och USA är det däremot en utbredd och erkänd medicinsk behandlingsform som kan sammanfattas med orden manuell medicin."
"Osteopatins tre grundprinciper:
• Kroppen är en helhet
• Kroppen har en självläkande förmåga
• Kroppens struktur och funktion är sammanlänkande"

Att gå in på själva behandlingen tar för lång tid men jag kan lugnt rekommendera den :)

Valborg i morgon. Våren är här :)
Nu har vintern rasat ut!!!

Kommentera inlägget här :