Ett stort glittrande paket

publicerat i Allmänt;
Fick nyss en rapport från min syster som nu är på besök hos vår mamma. Mamma verkar vara vid gott mod men får nog stanna på sjukhus ett tag till.
Den vackra blå himlen idag. Härliga fjädermoln :-)

I all denna julstress som nu råder kan jag inte låta bli att fundera på vad vi verkligen behöver för att må bra. Visst är det roligt att få gåvor. Saker som vi önskat oss. Lite extra glädje och glans. Ofta är det tanken bakom som gläder oss mest. Och jag är nog knappast ensam om att tycka att det är roligare att ge än att få?
Men om man tänker bortom alla dessa "grejer", vad behöver vi? I en Fb-grupp som jag är med i, fick vi "skänka" något som någon kunde behöva. Någon som inte mår bra, någon som är ensam och utanför osv.
Jag har tänkt vidare på det där och här är min "lista":

Ett stort rött paket med guldsnören fyllt med omtanke, styrka och varma kramar till den som sörjer och gråter.

Ett grönt paket med silversnöre fyllt med läkande ljus, lindrande smekningar och något som lockar till skratt till den som ligger på sjukhus under jul.

Ett vitt paket med rött snöre fyllt med energi, självkänsla och härliga insikter till den som känner sig utmattad och deprimerad.

Ett paket inslaget i guldpapper med hopp, tillit och förtröstan till den som är rädd och orolig.

Det här är ju bara tankelekar men ibland måste man stanna upp och tänka efter, känner jag. Vad är det vi verkligen "behöver", vi som har tak över huvudet, kläder på kroppen och mat på bordet?



Ett stort vackert, glittrande paket till er alla fyllt med SINNESRO OCH JULEFRID! 
❤️

Kommentera inlägget här :