EN HUND ÖVER

publicerat i

Fredag igen :)
Jag skrev för ett tag sedan om ett val jag måste göra. Tänkte berätta nu...

Valet handlade om att bli "med hund" igen eller inte... För 20 år sedan bestämde jag mig för att aldrig mer en hund. Trött på städ och trött på att alltid leta hundvakt. Och så den svåra sorgen när hundens dagar är förbi. När äldste sonen flyttat till eget boende skaffade han hund. Nu sex år senare går livspusslet i sonens liv inte ihop längre. Det blir liksom en "hund över"... Vad göra? Som jag skrev förut så valde jag "hjärtats väg". Nu har vi "delad vårdnad"... Rätt beslut eller fel beslut? Det får framtiden visa...
Så nu snubblar jag över tuggben, jagar kuddar, lägger "spår" och har två tiggande ögon som tittar bedjande på mig när jag äter...Mattan har fått en extra hårbeläggning och ett skåp är fullt med hundmat... Men jag har också en svansviftande,glad och go vän som gärna är nära och myser och som tvingar ut mig på promenad i ur och skur :)) Risk för frisk luft och motion! Help ;))

Livet står aldrig still. Det förändras hela tiden.
Fick ett fint kort från en av mina systrar på födelsedagen. På vilket det står:
"Livet kan vara krokigt
men aldrig utan
mening."
(Kreativ Insikt)

Önskar alla en fin helg!

Kommentera inlägget här :