SARA

publicerat i Allmänt;

19 juli. Det blåser. Från norr. "Nordan är kall från vilket håll hon än kommer ifrån, som gumman sa." Ett sånt där gammalt uttryck som min far brukade säga ibland ;) Det blåste ordentligt vid sjön ikväll. Lyckades ändå plåta gula näckrosor. De vita växer längre ut från land. Har misslyckats med att plåta dem från båten. Men jag ska försöka igen:)

Det är SARA som har namnsdag. Namnet Sara (Sarah) är ett semitiskt namn som betyder "furstinna" eller "prinsessa".
(Något att leva upp till hälsar jag till min syster Sara ;))
<3

Under promenaden nu i kväll konstaterade vi att smultrontiden ännu inte är över :) Doften av smultron slog emot oss och de var stora och goda. Mums!

Leonard Cohen är en av mina artistfavoriter. För hans sånger, röst och poesi :)
"Ring the bells that still can ring
Forget your perfect offering
There is a crack in everything
That's how the light gets in."
<3

Skön helg önskar jag er alla <3
Grattis Sara!

Jag målar inte bara abstrakt. Det händer att jag målar "föreställande" också. Här är en "somrig" en: :))

Kommentera inlägget här :