12 mars?

publicerat i

Det var så märkligt i morse. När jag kollade min kalender och läste "dagens ord" blev jag sittande och funderade på datumet. 12 mars. Är det något särskilt med 12 mars? Kom inte på något alls. Strax därefter ringer mobilen. En glad röst meddelar att jag ska få blommor. -"Va? Jag? Idag?" kläcker jag förvirrat ur mig. "Ja, någon vill ge dig blommor" säger den trevliga tjejen och skrattar. Hon vill veta när budet kan komma. "Öh...före tolv", säger jag. Fortfarande förvirrad blir jag sittande och funderar. Vem skickar blommor till mig just idag? Jag känner mig som i en film. Där jag vaknat upp och inte vet vem jag är, fyller år eller vilken dag det är. Har jag något att fira 12 mars? Inte födelsedag och jag heter inte Viktoria....
Vid 11 kommer budet. Underbara blommor och fin choklad. Från....min äldste son! Som vill tacka för att jag (vi) tar hand om hans hund!!!
Så blev 12 mars en speciell dag...

Nu är det inte bara kallt. Nu snöar det också. Det var väl bra onödigt!
Våren vilar sig inför det "stora utbrottet" som kommer snart...tror jag....hoppas jag...
Våren vilar i trädens knoppar och under snö och löv.

God natt!

Kommentera inlägget här :