VÅRÄNGEL

publicerat i

Nej! Nej! Nej! Ekar det i lägenheten hela dagarna nu mera...
Det är bra att lära sig säga "nej" har man ju hört och läst...och jag får mycket träning nu ;)Jag låter som en tvååring ungefär :) Varför? Jag leker "stoppa hund"...eller leker och leker, det är "blodigt allvar" faktiskt. "Nej" skriker jag när hunden är på väg upp i soffan. "Nej" säger jag bestämt när han är på väg att knycka en kudde. "Nej", väser jag när han står på bakbenen och slickar i sig matrester på diskbänken eller slickar av tallrikar och bestick i diskmaskinen....

Nåja, "hela dagarna" är att ta i. Det finns många och långa lugna stunder också. Och livligare,gladare stunder med lek och kel och promenader :)
<3

Förutom när jag kläcker ur mig "nej" så är tillvaron riktigt bra. Kan det vara våren? Eller healingen häromkvällen? Eller samtalet med en god vän idag? Eller är det bara så i alla fall. Att jag mår bra! Har energi! Vill ta hela världen i famn! Eller ja, nästan hela världen...

Flera av mina vänner mår dåligt just nu. Jag tänker mycket på dem. Till dem och alla andra kommer här min Vårängel. Hon kommer med änglaenergi och en vårbukett med änglakraft till alla som vill ta emot <3
Ljus och frid!

Kommentera inlägget här :