I innerfickan

publicerat i Allmänt;
För en vecka sedan tappade jag mitt halsbandssmycke, ett hjärta i turkos. Bara kedjan var kvar konstaterade jag när jag kom in efter shoppingtur och långpromenad...Blev riktigt ledsen. 
I fredags när jag tog på mig jackan för att gå ut kändes det så konstigt längst ner i kanten på högra sidan. Något låg där...något hjärtformat...I en djup innerficka som jag aldrig använder låg smycket! Vilken otrolig och märklig tur att den istället för att ramla ner på marken hade lyckats krångla sig ner i fickan!!! ❤️

Fars dag idag! I vår släkt har vi fyra unga killar som firar sin första Fars dag idag. Grattis till dem och alla andra fina pappor :-)


Mina söners far har uppvaktats med blommor, tårta och restaurangbesök :-) 


Vår jord är orolig. Bilderna från Filippinerna är otäcka. Döden, skadorna, förödelsen. 
Det är när man ser dessa bilder som man blir tacksam över att bo i ett land där vi klagar över regnigt väder...
Det är lätt att bli frustrerad över att man inget kan göra. Det är inte så mycket man kan göra men man kan göra något.. Som t ex sms:a 72-900 AKUT FILIPPINERNA och skänka 50 kr (Röda Korset) Det räddar liv! Du gör skillnad! :-)
Novembervackert på våra balkonger

Önskar er nu en fin kväll! Och sen en ny bra vecka med nya möjligheter.
Sprid ljus!

Kommentera inlägget här :