Länge leve livet

publicerat i Allmänt;
Du är Fantastisk!
Du kan känna och ge och ta emot kärlek
Du kan uppskatta och du kan berömma
Du kan hjälpa och du kan visa medlidande
Du kan önska och du kan drömma
Du kan välja och du kan bedöma
Du kan tänka och du kan förstå
Du kan gråta och du kan skratta
Du kan fantisera och du kan förverkliga
Du kan hoppas
Och mycket, mycket mer....
Fantastiska Du!
Eller hur?

Nu har hösten tagit ett steg till. Det regnar och regnar och regnar... 
Dagen började bra. Hade efter ett långt uppehåll äntligen fått mail igen från min syssling i USA. Även om det innehåll en del tragiska nyheter var det ändå roligt att få. Alltid mysigt med den kontakten. Den berikar mitt liv :-)

Ikväll är jag ensam. Nej, inte helt. Hunden är ju här :-) Maken och sonen är på hockey. Ytterligare ett hösttecken, hockeyn har börjat...

Mina tankar går ikväll till några
vänner som är sjuka. Hoppas att de snabbt tillfrisknar. Önskar dem kraft!

Mina tankar kretsar också kring fredssträvan. Särskilt sen jag läst om våld,ondska och hat i tidningarna. Det är så mycket nu. Tankarna vill inte släppa hoppet om fred, trots allt... Och som vanligt kommer tanken att "allt startar inom oss"...

Fröet till fred och frihet finns där inom oss alla. Det vill växa och gro. Det behöver vatten och syre. Det behöver kärlek och omsorg. När vattnade du ditt frö senast? Det kanske inte bara är ett frö längre? Det kanske är en knopp redo att slå ut?

Jag ska försöka vattna mitt frö med positiva tankar och kärleksfulla och hoppfulla tankar :-) Jag vill att det ska vara som i sagorna, att det goda vinner över det onda :-)



Länge leve livet

"Silvermåne, stjärneglans 
länge leve livet
Vackrare än någonstans
länge leve livet
Den jord där vi bor, längtar och tror
länge leve livet
Där ett frö slår rot och gror 
Länge leve kärleken och lusten till livet
Svärd ska smidas om till plog
länge leve livet
Våldet härskat länge nog
länge leve livet
Det kommer en dag, stark ska bli svag
länge leve livet
Kärlek vara världens lag
Länge leve kärleken och lusten till livet
Alltid vill vi sjunga så
länge leve livet
Fred och framtid tror vi på 
länge leve livet
När allt tycks dö ut, tiden tar slut
länge leve livet
Sjunger vi som aldrig förut
Länge leve kärleken och lusten till livet"
När man googlar på denna sång får man mycket förvirrande info angående textförfattare. Det står ibland bara "trad" men jag tror på följande: G Winqvist, J Jonsson, A Nyberg

Kom ihåg att du är Fantastisk!
<3



Kommentera inlägget här :