9 augusti

publicerat i Allmänt;
9 augusti
Det sägs att detta ska vara sommarens sista riktigt varma dag. I fortsättningen blir det mer "normala" värmegrader. Jag bestämde mig på morgonen att vara ute mycket idag men redan nu vid 11 sitter respektive ligger jag och hunden inomhus. Värmen har gjort oss till riktiga "degklumpar" ...;-)
(Från Facebook)

"Båtmotorer går åt som smör i solsken", säger man på försäkringsbolaget när vi anmäler stölden. (Vi har tack och lov en bra försäkring) "Det är ligor som stjäl", berättar grannar. 
Stöld, vad jag ogillar det ordet. Okey, det handlar i detta fall och i de flesta andra fall om materiella ting men ändå...Inte ens de evakuerade husen i storbrandsområdet får vara i fred. Man tar sig friheten att plundra där också. Det är kränkande!
I förrgår när jag var ledsen över det som hänt, hittade jag det här lövet på marken. Som en påminnelse om ljuset och kärleken. ❤️

Måste bara dela med mig av ett mirakel. De flesta av er känner säkert till det, men ändå.
Jag tänker på den nu 14-åriga flickan i indonesiska Banda Aceh som försvann från sina föräldrar i tsunamin. Hon och hennes bror flöt iväg på en planka. 4 mil ut till havs.Efter en månad gav föräldrarna upp sökandet. Så efter tio år skedde miraklet. Moderns bror fick syn på en flicka som liknade systern och det visade sig vara den försvunna flickan! En äldre kvinna hade tagit hand om henne. Nu hoppas familjen kunna hitta sonen också...Vilken återförening! Vilket mirakel! ❤️

Jag kan inte låta bli att skriva om Molly Sanden. Den vackra sångerskan med den fina rösten. Hon som blivit så näthatad för sitt utseende. För att hon är för "tjock"(?)! Under sin tid i USA har hon också blivit utsatt för vikthetsen. Nu har hon i sin senaste musikvideo klätt av sig naken och visar lite av sin kropp. Man ser hur det "korvar" sig på magen. Hon är arg och less på den rådande utseendehetsen. Därför gjorde hon videon till sin nya låt Freak. Det är inget sexuellt över den, det är en markering. Nu får det vara nog!
Till sin egen förvåning har hon mötts av kärlek och positiva omdömen för att hon vågat göra detta! 
Jag har mina funderingar kring det här hatet hon utsatts för. Kan det vara avundsjuka? Hon "den tjocka", har ju lyckats fånga två flickfavoriter, först var hon ihop med Eric Saade och nu Danny....Tänk om inte kärleken bryr sig om "korvar på magen"...;-)
Heja Molly! Du är vacker!

Eftermiddagen blev en "slöa-i-hängmattan-dag" för mig. Skööönt när det började blåsa en mild vind. Hängmattan har vi haft i många år. Jag tänker på alla som legat i den. Familjemedlemmar och vänner, stora som små :-)

Maken kapar ved. Sonen vilar för han ska grilla sen. Och jag? Nej, jag har inte bara latat mig. Lite jobb också. Fotat nya läckra armband för Armbandskungen :-)

Allt gott!
❤️

Det har varit många roliga och speciella molnnformationer på himlen denna sommar. Som den här "gubben" t ex:
Fast du kanske ser något annat än en gubbe? ;-)





Kommentera inlägget här :