Det får aldrig hända igen

publicerat i Allmänt;
Reaktion: feber, huvudvärk, hosta
Insikt: Sjuk
Diagnos: förkylning? 
Biverkning: missar yogapass nr 2
Medicinsk åtgärd: vila och vatten 
Smittkälla: ingen aning

Ledsen och besviken? På en skala 1 - 10: Klar tia!

Men som jag konstaterade i ett telefonsamtal med en kär vän: "det kunde vara värre"...Det är ett slitet uttryck men ständigt sant ;-)

Eftersom maken fiskar kräftor någonstans i Småland måste jag ta mig ut och rasta hunden då och då. Det funkar. "Lite frisk luft har väl ingen dött av", är ännu ett av våra slitna uttryck...och det är väl också sant?


Det gäller att hålla koll på vad som är sant och vad som är falskt i dessa valtider. Siffror, fakta, påståenden, fördomar, visioner, rykten, löften, statistik...allt bollas fram och tillbaka nu.
 
Jag vet åt vilket håll mitt val lutar men är inte 100 ännu...

Även om det kan kännas svårt att välja så tycker jag att alla ska rösta ändå. Vi ska vara stolta över vår demokrati och vår rösträtt. Att rösta är att ta ansvar, för nutid och framtid. 
Och vissa lögner är lätta att genomskåda, om man vill :-) Att rösta på trovärdiga politiker är för mig att ta ansvar. Att vara lite påläst, är också ansvarsfullt. Och det är inte alls dumt att ha historisk kunskap också, för att inte tala om ideologisk kunskap. Det fick jag med mig från skolan. Vad lär man ut idag tro? Efter andra världskriget sa man: "det får aldrig hända igen"....De orden har jag växt upp med, det är därför jag blir både oroad och rädd över den rasism som växer sig allt starkare idag...Det får aldrig hända igen!!!

Men...eller som Tony Irving säger: "mään":-), parallellt med allt ont som händer i världen går också Kärleksvägen. Allt fler öppnar upp för det goda. Allt fler börjar intressera sig för "insidan". Allt fler vill kämpa för fred. Allt fler drar sig mot ljuset. 
Det är gott!
❤️

Ljus och sanning.
NAMASTE 



Kommentera inlägget här :