Annas pepparkakor

publicerat i Allmänt;
Anna. Min mormor hette Anna. Likaså min farmor. En kusin till mig heter Anna. En annan kusins fru heter Anna. Min svärmor heter Anna. Mitt andranamn är Anna. Mitt barnbarn har fått namnet Anna. (Har säkert glömt någon släkting nu...) Och så är det alla vänner, alla "Annor" i alla varianter....:-)

Anna är ett väldigt vanligt namn. Enligt Wikipedia härstammar namnet från den grekiska formen för hebreiskans Hanna eller Channa. Betydelse: nåd eller den benådade.

Grattis alla Anna!!!❤️

Men det är inte bara Annas dag idag, det är "Pepparkakans Dag" också ;-)
9 december
Lucka 9
Nu får du hänga med
För enligt gammal sed
Idag ska lutas fisk
och
Jäsas öl
Utan risk
och 
Utan söl
Passa också på att baka
En och annan pepparkaka
Mycket att göra för lilla Anna
Så här kan vi inte stanna
❤️

Skön yoga idag. En hel del att göra på jobbet. Och vackert frostigt ute. Jag är nöjd med min dag. Hoppas att du är nöjd med din dag.

Nobelmiddag i morgon. Nej, jag är inte bjuden. Men vad är väl en bal på slottet? ;-)

NAMASTE
❤️



Kommentera inlägget här :