Barn är klokare

publicerat i Allmänt;
Jag orkar inte längre läsa, se eller höra fler nyheter...jag blir så upprörd...

Så jag slår upp mina favvo-böcker istället och läser barnens tankar om livet. :-)

"Förr i tiden hade de riktiga tomtar. Nu för tiden är alla tomtar anställda av staten."
Per, 6 år

"Alla människor är lika mycket värda, vare sig de har hudfärg eller ej."
Tario, 7 år

"Många gamla drar en lättnadens suck när de dör, för då slipper de sitta och vänta hos doktorn."
Herman, 7 år

"Jag tror inte att det finns några fartgränser på Vintergatan."
Jonas, 8 år

"Oscar slåss mycket. Han slog sig själv i ögat så att han bröt benet."
Daniel, 7 år

"Josef blev rätt glad när Gud sa att det var han som var pappa till Jesus. Så är det ibland, om man är väldigt ung och det mesta skedde av misstag."
Thomas, 7 år

"När det är jul måste man gå på fest och vara extra snäll hela tiden. Man blir trött av det!"
Jonathan, 7 år

(Citat ur M Levengood och Unni Lindells böcker)
Tack underbara barn! Ni får mig att skratta och må gott. Och ni är sååå mycket klokare än en samling konstiga politiker i riksdagen!
 16 december
Lucka 16
Förra årets amaryllis. Jag älskar de vita <3
"Månen bor i rymden. Den lyser upp mörkret, så natten inte glömmer att det snart blir en ny dag."
Ann-Sofie, 8 år
<3

Idag har det blåst kallt här. Men det är ju december....Yogan fick mig varm och en kram skickad från en fin vän :-)

Ljus och kärlek
<3
❤️


Kommentera inlägget här :