Väver mitt Livsband

publicerat i Allmänt;
Plötsligt så blev det vintrig uppförsbacke på Bättringsvägen...
Förkylningar går över, jag vet. Men när man varit/är utbränd slår förkylningarna kraftigare mot en och tar längre tid att bli av med. Man har liksom inte den där reservkraften att ta till..
Har börjat med Bikarbonatkuren nu...Rapport kommer...Maken undrade hur Bikarbonat utrört i vatten smakar. Svar: ingenting ;-)

Att vintern var tillbaka märkte jag redan i går kväll. Det verkar ha snöat hela natten. Vaknade till en vit värld. Bakslag? Nej, det är ju bara februari än. Jag väljer att se skönheten i de snöklädda träden :-)
Ser du den lilla bänken på höger sida? Den kom nyss dit. Ljugarbänk eller älgpass tro? ;-)

Jag tänker nu väva ett Livsband i de vackraste nyanser:

Vitt för det aldrig svikande Hoppet
Blått för Friheten och Glädjen
Rött för Kärleken som omfattar alla
Gult för ett Öppet Sinne och Fantasin
Lila för Tron och Visheten
Orange för Värme och Omtanke
Grönt för Sinnesro
Brunt för Moder Jord och Förståndet
Rosa för ett varmt Hjärta
Svart för Tryggheten och Tilliten
Guld för Vänskapen
Silver för Freden och Friden
Jag väver också in en vacker turkos för Magin och Mirakel och en vit sötvattenspärla för Trohet. Avslutar med ett litet personligt smycke för Minnet och Drömmarna
❤️
Hur ser ditt Livsband ut?
(Armband Rainbow som jag säljer)

Någon frågade mig nyligen var jag hittar alla bilder och collage jag har på bloggen. Enkelt svar: det är mina egna självtillverkade bilder jag lägger upp. :-)

Ett vitt kalhygge är vackrare än ett 
brunt :-) Utsikt från ett fönster.

Idag har det inte varit något skogsmonster här. Kanske är den klar med sitt arbete? 

Eftersom hunden gnagt sönder min ena handske, (valpfasoner!) fick jag i dag sätta på mig Lovvikavantarna. Det var längesen sist :-) Det var lite mysigt med snön ute men när vi kom in var det inte lika kul. Stora snökokor sitter fast i hundens päls och när de smälter bildas "sjöar" av vatten på golvet. Det gäller att  se upp (eller ner) var man sätter fötterna ;-)

Nu ska jag inta viloläge igen. Halvsittande för hostans skull...så vet ni var ni har mig ;-)

Men först: när du känner dig förvirrad av alla goda råd, hurtiga tips, expertutlåtanden, forskningsrapporter mm. Tänk då på att:

Kram
❤️

Kommentera inlägget här :