Bara du kan veta

publicerat i Allmänt;
Ut och bort! Bort med julsakerna. Deras uppdrag är avklarat för denna gång. Tack och på återseende!
Den fina kossan från min vackra julkrubba.

Men stjärnorna och ljusslingorna får vara kvar en tid till. Det blir ju så mörkt annars.

Solen bröt fram och tittade in idag. Å, det får gärna ske oftare framöver. Saknar ljuset!!!

Igår tog vi svängen förbi min syster och hämtade upp mamma och så åkte vi ner till min svärmor i Bålsta. Dit kom även min son med familj. Så nu äntligen har mamma fått träffa sitt barnbarnsbarn!
Det var roligt att se vilka framsteg min mamma gjort. Så mycket mer hon kan göra på egen hand nu. :-)
Min svärmor hade antytt innan att det inte skulle bli så mycket mat eftersom vi var så många... Hm... trerätters... det kallar jag inte för "lite mat"...och lika gott som alltid var det :-)
Sen tog vi med mamma till Uppsala och "lämpade" av henne hos min "plastbror" med fru. Vi blev sittande där ett tag i deras mysiga hus. Där finns sån värme och goa kramar.
Nu stannar mamma där några dagar för att sen återvända till min syster. Så blev det till slut som vi planerat från början förutom att vi tillbringade juldagarna hos mamma istället för hon hos oss. 
Vad vi lärt oss? Ta bort mattor som man riskerar att snubbla på! Ung som gammal!

Det ska visst bli kallare och t o m komma lite snö... Kanske blir det lite vinter i alla fall? 
Det här fuktiga klimatet är inte bra för luftrören märker jag. Den här jobbiga hostan verkar ha parkerat sig i mig och lever rövare på nätterna .
Änderna har fortfarande öppet vatten att simma i i kanalen.

Undrar vad det var med natten till idag?Det var så många som hade sovit dåligt eller inte alls, av deras status på Fb att döma. Jag sover alltid dåligt så för mig var det som vanligt.
Och inte var det fullmåne...

Det är lite kul med alla dessa forskningsrapporter som väller över oss i media. Nu är det nyttigt med kaffe och vin igen!? I lagom mängd förstås. Det motverkar depression...
Tillsammans med bl a broccoli, frukter, fet fisk....

I morgon kommer nog en rapport som säger motsatsen ;-))

Jag säger som T DiLeva:
"Vem ska man tro på, tro på , tro på?"

Som med så mycket annat: Lita på din intuition ;-)

Som Buddha så klokt sagt:
"Hys ingen tillit till traditioner, även om det gällt under många generationer och i många länder.
Ta inget för givet därför att många upprepar det....Efter prövning, tro på det du själv funnit förnuftigt, som stämmer överens med ditt eget och andras välbefinnande."

Till mina vänner som mår dåligt just nu:
Några ord från ett vykort

" Ta hand om dig
Vill sända några ord,
en hälsning, så du minns
att lyssna på dig själv
och de behov som finns.

För bara du kan veta
vad som är bäst för dig.
När du ska ta emot 
- men även tacka nej.

Gör vad som är gott
för både kropp och själ.
Och gör det för dig själv
och oss som vill dig väl.

Du är den enda 'jag'
du nånsin kommer ha.
Ta därför hand om dig
så du kan få må bra!"
❤️

Kommentera inlägget här :