Genom kärlekens glasögon

publicerat i Allmänt;
Jag tog på mig kärlekens glasögon idag. För att se på ett nytt sätt. När jag kollade flödet på Fb lät jag de negativa inläggen bara gå mig förbi utan fördjupning. De positiva, varma, kärleksfulla och roliga inläggen stannade jag vid och tog del av. Likaså gjorde jag med Aftonbladets nyheter. Men där var det svårt att hitta något positivt att engagera sig i. Men en rubrik fick mig att haja till:
"Astronomer förbluffade - hittade mega-jord."
Man har hittat en ny typ av jordlik planet som väger 17 gånger så mycket som vår planet. Och är ca 6,5 miljarder äldre. Den cirkulerar runt en solliknande stjärna var 45:e dag. Enligt Science Daily anser forskaren Dimitar Sasselov att upptäckten innebär att steniga planeter formats mycket tidigare än vad vi trott. "Och om det kan uppstå sten kan det uppstå liv"....❤️
Intressant, tycker jag. Universum fascinerar mig. Om det sen är rätt att lägga mängder av pengar på forskning i rymden innan vi löst problemen på jorden....är något jag klurar på...
Men universum = kärlek ❤️. För mig :-)

Från Resumé kommer det glädjande budskapet att komikern Soran Ismail får Svenska FN-förbundets MR-pris för sina viktiga insatser för mänskliga rättigheter i Sverige! Grattis Soran!
Det är ett kärleksarbete han utför. Det är så varma vibrationer omkring honom. ❤️

Något som också värmer mig och gör mig stolt och glad är att se bilder på en av mina kusiner, när han och hans fru går med i karnevalståget på WestPride. Båda är präster i Svenska Kyrkan.
Kärlek ❤️


Vädret var väl egentligen "halvbra" idag ;-) Men när jag tittar genom kärlekens glasögon ser jag det vackra. Det gröna friska gräset, ängen full av vilda sommarblommor, katten som smyger runt knuten, svalorna som sitter på ledningen och sjunger....
Kärlek ❤️
❤️
Till sist. Delar med mig av detta som jag hittade på Fb:


Ljus och kärlek
❤️
Jag tror jag tar på mig kärlekens glasögon i morgon också ;-)

Kommentera inlägget här :