Magdanssambaschottis ;-)

publicerat i Allmänt;
"När man låser andra ute låser man samtidigt sig själv inne."
"Hur kul är det?"

Orden är Johan Theorins. Från hans underhållande Sommarprogram på P1 idag.Han talade mycket om mysterier ;-) Men också om hur det känns att vara papperslös. Han missade/tappade en gul papperslapp som han behövde för att kunna komma in i Canada. Han blev inte insläppt. Det hjälpte inte att påpeka att "ja men jag är ju från Sverige"...;-) Han tänkte då på hur våra papperslösa flyktingar har det...vi kan återvända hem...det kan inte de göra...Johan föreslog att våra politiker borde ge sig ut i världen och förhoppningsvis hamna i en liknande situation....kanske vore nyttigt? ;-)

Om du inte vet vem Johan Theorin är, rekommenderar jag dig att läsa hans böcker! Min favorit är "Nattfåk".
Spänning! Mystik! :-) Läsvärt om man gillar "sånt".


Idag ger det ena det andra :-) 
Först fick jag en påminnelse från en vän om "Sommar".Fick sen på förmiddagen budskap om att jag borde "leka" mer. Så jag lekte lite med hunden. Han gillade det skarpt :-) Jag också ;-)Sen läste jag i Malin Berghagens bok att bland det bästa man kan göra för att väcka kroppen är att dansa. Dansa själv, helt egna danser. Det var längesedan sist, tänkte jag.Så efter Johan Theorins sommarprat letade jag rätt på hans låtlista. Det var en låt där som man bara måste dansa till! Spelade upp den och släppte loss. Helt fritt! Koreografi a'la mig själv! Jippi!!! Hunden tittade med förvånat uttryck på mig men var för trött för att dansa med. :-) La sig ner med en suck...
Dansen kan väl liknas vid "magdanssambaschottis" ungefär...då ser ni det klart framför er antar jag :-) Fniss...

Låten? Beatfanatic - Jogando Capoiera. <3 Trummor!!!


Medan jag har dansat och lekt har maken jobbat och snickrat vindskydd på uteplatsen...Han är duktig han <3
Busig som jag är, funderar jag skarpt på att leka och dansa i morgon också :-))
Och jobba...lite...

Sol och värme tillönskar jag er
❤️


Kommentera inlägget här :