Avstå

publicerat i Allmänt;
Trött efter en intensiv dag som startade för mig ovanligt tidigt. Jag har inga problem med att vakna och gå upp tidigt men sover lika gärna en bra stund till ;-)

Har idag bl a fått möjligheten att framföra ett budskap till en vän som verkligen behövde få ta emot det. Ibland finns bara orden där, rätt dag, rätt tillfälle. Känner mig så välsignad och tacksam att jag, lilla jag, kunde få vara budbärare. ❤️

Har börjat med ett "mantra" ;-) Ordet "avstå" rabblar jag för mig själv när jag grips av t ex "sötsug" eller får lust att kommentera ett, i mitt tycke, dumt inlägg på Fb. Eller när jag engagerar mig för djupt i något som bara suger energi ur mig.

"Avstå" kan faktiskt vara ett positivt ord och ge en skön känsla. :-)

Har jobbat två dagar, nu blir det vilodag i morgon. Det behöver min kropp men själen är fortfarande pigg ;-)

Den som aldrig varit utbränd kan omöjligt förstå hur det är. När man mår som sämst så märks det hur illa man mår, det går liksom inte att dölja. Men när man blivit bättre och börjat få mer energi är det svårare för andra att förstå att man fortfarande hamnar i svackor och behöver vila. Man är liksom inte 100 bara för att man är piggare. Man går liksom bara på halvfart eller mindre eller strax över.

Skrev detta idag:


Ska försöka hålla ögonen öppna och se hur det går för Sanna i Eurovision i kväll. Håller tummarna. Spännande, för allt kan ju hända...

Till er:
Ljus, hopp och kärlek❤️



Kommentera inlägget här :