ORD

publicerat i Allmänt;
Ibland blir jag trött på orden.
Andra gånger tar de slut.
Eller så hittar jag dem inte. 
Jag söker mig ibland bort från orden.
Söker mig bakom dem.
Tyst! 
Inte ett ord till!

Men ord är viktiga.


Ord
De skrivna orden
Finns där, svart på vitt
Ord
De uttalade orden
Bär vi med oss

Ord står mot ord
Ord sårar
Ord helar

Ord kan missbrukas
Ord kan missförstås
Ord kan vara obekväma
Ord kan trösta

Ord är makt
Ord kan sprida sanningar
Ord kan sprida lögner
Ord kan vara rykten
Ord kan skapa fred
Ord kan vara löften

"Dilla persilja"
"Yra i mössan"
"Babbla"
"Gapa"
"Snacka"
"Reta"
"Tjata"
"Kvittra"
"Twittra"
"Blogga"
"Klottra"

Samtala
Diskutera
Tala
Uttala

Förklara
Predika
Förråda

Skämta
Skryta
Berömma
Ära
Benåda
Döma
Förstå

Verbal

Betona
Understryka

Svära

Sudda bort
Ord...
Löften...ord...

De sjungna orden
De osagda orden
De förflugna orden
De berättande orden
De censurerade orden

Viska...ord...
Argumentera ...ord...
Ord, ord, ord, ord......

Skrik!
Ropa!

Tystnad...inga ord...
Hes...inga ord...
Stum

Betydelse, översättning, förfalskning....ord....

Ord kan borra som spjut
Det tysta orden
Orden mellan raderna
Ord som inte räcker till

De rätta orden
De fula orden
De tappade orden
De glömda orden

De nya orden
De främmande orden
Ord, ord, ord, ord....

De förbjudna orden
De vackra orden
De kärleksfulla orden
De meningsfulla orden

De enkla orden
De svåra orden
De efterlängtade orden

De första orden

Ditt ord
Mitt ord
Jag ger dig mitt ord på att..,

Orden som får vingar..,
Ord på vägen....
Ord, ord, ord...

Slutord
Slötittar på fotbollsmatchen...;-)

Jobbat lite idag. I morgon yoga. I kväll ska jag se "när det spökar på slottet" ;-) 

Mina slutord i kväll:
Ljus och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :