På väg

publicerat i Allmänt;
Natten mot onsdag: om man blundar och lyssnar så kan man tänka att det är ett lätt "sommarregn" som slår mot fönstret...;-)
Hi hi...drar täcket upp till öronen och tänker: "sov nu, snart ska du ut och resa!"
Nästan allt är packat, nästan allt är klart....
Maken snarkar redan. Hunden likaså....

Morgon. Men vad är det som kommer i luften? Snö? Vinden ligger på från havet, solen tittar fram mellan molnen och jo, det är lite snö i luften...men snöflingorna hinner förvandlas till vatten innan de når marken...


Lunchtid: Påpackade och inpackade. Iväg. 
Heby, Sala, Västerås...Gråa moln...fler löv kvar på träden här än hemma...
Arboga...uppehåll för inköp av "resegodis" :-)

Många vindkraftverk här "nere". Inga skönheter men mäktiga på något sätt. Jag gillar vindkraft :-)

Fåglar samlar sig i plogformation. Högt upp mot himlen. Lycklig resa och välkomna tillbaka när vi alla tinat upp i vår :-)

Nästan halvvägs: Laxå

Hundpromenad vid Borosjön. Det är kallt och blött. Vi huttrar i vinden.
Men skönt att sträcka på benen.
Medhavd matsäck äter vi i bilen.



Finnerödja står det på skyltarna. Jordgubbar! Ett minne dyker upp, ett "jordgubbsminne"...jag och maken på besök i Danmark, underbara Jylland...varmt, soligt, sommar...vi sitter och tittar ut över havet och mumsar på solmogna jordgubbar...minns att jag var väldigt lycklig då :-)

Tillbaks till verkligheten. Grå november. Det mörknar ute. Mycket trafik. Mycket tung trafik...
Och jag är lycklig nu också. :-)

Helt mörkt nu. Och ihållande regn. Att vara ute och gå i detta väder utan reflexer är förenat med livsfara! Ni syns inte!!! Jag var själv ute och gick igår kväll. Mörkklädd och dumt nog utan reflexer. Jag skulle ju bara... Mötte en cyklist på cykel utan lysen...vi höll på att krocka.
Så Reflexera Mera! Mycket Mera!

Passerar Alingsås. Ringer som vanligt mamma och meddelar att nu är vi i Alingsås! Så har vi alltid gjort genom alla år. Så hinner hon lagom sätta på potatisen :-)

Göteborg! Nu ska vi "bara" svänga av vid rätt ställe och "bara" hitta parkeringsplats ;-) Det brukar ordna sig...till slut...

Göteborg fyller mig alltid med ett förväntansfullt pirr ;-)

Sov gott!
I morgon är det torsdag
❤️


Kommentera inlägget här :