Under samma himmel

publicerat i Allmänt;
Tankar från igår:

Försöker landa, i det som är...
Intrycken från dagen och stunden just  nu. 

Att komma från Falunhållet och närma sig Rättvik och Siljan...det är alltid en lika fascinerande upplevelse. De blånande bergen i bakgrunden...det är så vackert så man hisnar. Extra vackert idag när det var så klart väder. 



Hälsomässan.Trevligt och givande. Träffade min vän Cecilia nästan direkt när vi kom in. Det var hon som fick syn på mig där jag stod och såg allmänt förvirrad ut. ;-) Visste inte var jag skulle börja och kolla. ;-) Så många olika healingformer det finns! Jag testade ingen av dem men var med på Cecilias grupphealing. Det var så fint. Ska skriva mer om healing snart.
Ett exempel på Cecilias vackra konst


Träffade och pratade med en Fb-vän (alltid lika kul att träffas in the real life) om Högkänslighet. Han föreläser om detta och vi har en hel del upplevelser gemensamt. Mycket givande samtal. 


Healing. Flummigt för många, naturligt och skönt för andra. Jag själv tyckte att det var flummigt ända tills jag själv prövade på det...:-)
Förr förknippade jag jag healing med kristna healers, ofta från USA, som turnerade runt och gapade och talade i tungor och sjuka människor som ramlade ihop och lama som plötsligt kunde gå osv. Det sker självklart mirakel för många på det sättet men den healing jag varit med om har varit ytterst stillsam. Ibland har jag upplevt mycket, ibland inget alls. För det mesta märker jag att jag efter en tid, en dag eller fler, plötsligt mår bra, att jag har fått någon form av energipåfyllning. Eller att jag fått ett lugn och sover bättre. Det är gott så. Sen finns det andliga upplevelser också ibland, men de är mina egna ;-)
Himlen idag, måndag

När man läser om båtflyktingskatastroferna ser man livet ur ett annat perspektiv. Tycker jag. Det finns inte ord att beskriva tragiken i detta. Det är nästan för mycket att ta in. Människor som flyr från våld och förtryck till något de hoppas är räddningen, friheten...och så drabbas de så här hårt...så futtigt ens egna problem och besvär känns nu...och då menar jag inte sjukdomar eller sorger, utan mer materiella "problem"...
Tacksam över att bo i detta land, ha tak över huvudet, kläder på kroppen, mat att äta, vatten att dricka, yttrandefrihet, sjukvård, demokrati...
Vi lever under samma himmel, på samma jord, snurrar i samma universum...men våra liv, våra förutsättningar är så totalt olika...

Måndag:
Jag har det oförskämt bra ;-) Där jag sitter i lä, i solen och njuter av värmen och fågelkvittret. Njuter av våren. Har varit på promenad med hund och vän med hund. ;-)
Men efter föreläsningen igår om att våga vara i varandet, så känner jag att jag har rätt till den här stunden, just nu, just här...<3 Släppa kontrollen en stund, släppa görandet en stund...
Bara vara...

Livet Är
Det är upp till oss
att
Vara
(Enligt mig)

Ja, det är våren :-)

Blev långt inlägg idag. Mycket att skriva om. 
Ljusa och kärleksfulla tankar får vi sända till alla dem som lider. Och så får vi hoppas att EU och FN sätter in extra resurser och åtgärder så att katastroferna med båtflyktingar får ett slut!

Ljus och kärlek till Dig också ❤️



Kommentera inlägget här :