En tass i taget

publicerat i Allmänt;

"När matte målar kan jag passa på att ligga på hennes kudde och sova. Det regnar och blåser ute så jag har ingen större lust att vara ute. Förresten så är jag trött efter gårdagens uteliv...Då försökte dem till och med att klippa mig. Haha, det gick inte! Nu har jag en korthårig framtass och en långhårig framtass. Nån måtta får det ju va! En tass i taget, som jag brukar säga." :-)
"Måste erkänna att det var skönt ute i vårsolen igår. Men jag tror jag missade förmiddagssömnen...Plötsligt så var det väldigt viktigt med "vårbruket". Och apropå det, matte gillade inte att jag grävde ner mitt tuggben i nyrensade rabatten. Märkligt! Hur som helst, jag har flyttat benet nu. Till hemlig plats..."
"Matte vill att jag visar blommorna hon fick av husse igår...själv var jag mer intresserad av det ätbara som fanns i kassarna när husse handlat...;-)"

"Matte hälsar också att hon mår bättre idag. Hon sov gott hela natten. Kan meddela att det gjorde jag också."

"Ja, voff voff, på er då!"
(Och nu skriker husse igen...det är visst något lag som gjort mål ;-)

"Voff på den"
❤️

Kommentera inlägget här :