Kluriga tanketrådar

publicerat i Allmänt;
Nu har jag gjort det igen...oroat mig i onödan! Att jag aldrig lär mig ;-)
Trots att det var en liten röst som viskade att "det kommer att bli bra", så oroade jag mig ändå...och nu visar det sig, som oftast, att det blev ännu mycket bättre än vad jag vågat drömma om :-)

Tänk vad jag kunnat använda "orostiden" och "orosenergin" till... 
om jag lyssnat på den lilla rösten istället för att fortsätta gunga fram och tillbaka i "orosgungstolen".

Men...nu är det som det är ;-) Ingen idé att gråta över spilld mjölk som man sa förr i tiden ;-)

"Förspilld är all den tid som ej förflöt med kärlek". Minns jag att det stod på någon gammal bonad. 

Fast oro kan ju också vara en del av kärleken..eller?

Knepigt det där...med livet...eller klurigt kanske är ett bättre ord? Hur som helst så känner jag att jag nu krånglat in mig i virriga tanketrådar. Klurigt att ta sig ur dem. Fast det kanske bara är att sluta fundera så mycket? 
Andas in och andas ut ;-) Så!
Eller hur? Bild från min fina kalender.


"Eller hur?" ;-)

Så blev det fredag igen! Om en vecka är det 1 maj! 
Jag och yngste sonen har jobbat på bra i två dagar nu. Packat upp vår- och sommarnyheter i marin stil och fyllt på armbandslagret. Det tar tid men det är kul. 
Det här är bara lite av alla nya varor...


Hunden har mest gått omkring och sett övergiven ut... hans husse är bortrest...
Här har han dock kommit till ro en stund efter att ha "bäddat" ;-)


Träden börjar så smått grönska här nu. Älskar den där första skira grönskan. Tycker uppriktigt synd om alla allergiker som inte kan få njuta av detta.

Allt gott önskar jag er inför stundande helg!
❤️


Kommentera inlägget här :