Stjärnhimmel och blåsippor

publicerat i Allmänt;
Blomman i fönstret brer ut sig så rullgardinen får en stor glipa. Det gör inget. För det innebär att jag från sängen kan ligga och titta upp på en liten del av den fantastiska stjärnhimlen! :-)

Väcks av morgonljuset efter en natt som man nog kan sammanfatta i ordet: "snyt"...
Hu, så mycket som bildas och återbildas i luftrören! Näsan värker av "träningsvärk" ;-)

Ute blåser det en lite kall vind när vi tar morgonpromenaden till sjön. Solen lyser och fåglarna håller sin underbara serenad.
På avstånd ser vi fåglar på vattnet. Svårt att se vilken sort men jag tror att det är ejder. När vi når strandkanten är de bortflugna.
Lite is ligger kvar närmast stranden


Varje vår, samma plats på gräsmattan... :-)

Vackra, lilla scilla :-)

Jag tog mig en sväng på tomten när vi kom ut igår kväll. Kollade "vårläget". Både vita och blåa sippor hittade jag :-)

Min favorit. Och det skär i mig när jag tänker på att den används som symbol för ett rasistiskt parti...

På tal om det partiet, läste jag att en kille som är muslim och tröttnat på muslimhatet, bjudit in två politiker i det ovannämnda partiet till sig på middag och samtal. Av vad jag förstått så var det ett bra möte dem emellan. :-) Häftig kille va? Människors möte...så viktigt....

Nu blåser det allt kraftigare. Och solen försvann bland molnen. Verkar inte alls bli så fint väder som prognosen förutspådde...men prognos är prognos och väder är väder...och väder blir det alltid :-)

Vila, måla, snyta...ligger i min planering idag. Hur ser din planering ut? Om man nu måste planera.
Maken har inhandlat både Bisolvon och nässpray så nu...hm hm...ska "slemmet" få sig en genomgång!

Ejder
enligt Solöga
"Ett gott liv ger goda drömmar. Min gåva till dig är att finna avkoppling."
"Tag god hand om dig själv. Ge dig själv tid till att vila och finna ro."
:-)

Ja, vad säger man? Jo, TACK!!! <3

"Det är gott för människan att stilla sig"
*
"Små steg är också en rörelse"
*
"Livet består av en oändlig räcka ögonblick"
*
(Citat ur "Konsten att göra ingenting"
L K Swanberg)

Sanna ord...
Mina steg är små men jag är i rörelse. Jag upplever ögonblicken. Och jag stillar mitt sinne. I min vila. I mitt målande. Andra kanske tycker att det är "att göra ingenting". Okey! Men hela tiden pågår en process...:-)

Ha det så gott som du kan!!!
Det ingår nämligen i din födslorätt att få må bra <3
❤️


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Charlotte:

Hej hej
Så fina bilder och fin blogg..
Jätte intressant
Charlotte

Svar: Tack Charlotte! Roligt att du hittat hit och gillar det du ser. Varmt välkommen tillbaka! :-)
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :