Värmerekord

publicerat i Allmänt;
6 december

Fyrskeppet Almagrundet

Det är den sjätte december, temperaturen når upp till 12 plusgrader och den kraftiga vinden är ljum, när vi tar vår promenad längs med å och kanal. Det är ett märkligt väder och en märklig känsla. Läser sen att Gävle slagit norrländskt värmerekord i dag! :-)
( Och jo, Gävle tillhör Norrland!!!)

Den senaste tiden har mina nattliga drömmar handlat om att rensa. Jag har varit i gamla lokaler och packat, rensat och slängt grejer. Ofta under tidspress samtidigt som jag själv förhalat och fixat en massa annat i stället. ;-) Kanske var det dessa drömmar som fick igång mig att idag börja rensa i garderober och lådor? Säkert var det så. Samtidigt tror jag nog att jag i mina drömmar rensat "symboliskt". Alltså bland känslor, minnen, sorger, onödigt tjafs, gammal onödig oro, rädslor osv....

Det känns, som alltid, skönt efter utrensning. Befriande. Men det här är bara början...;-)

Folk bakar, pyntar och handlar julklappar...och jag har knappt börjat ens fundera eller planera...fast jag känner ingen stress..."det ordnar sig" ;-)

Ännu är det ju bara andra advent. :-)
Den här Adventstiden tänker jag på en alldeles speciell kär vän när jag tänder ljusen. <3

Om någon, händelsevis, undrar om vi hittade ljusslingan, som fått ben och rymt, så jo, vi hittade den! Men den var trasig.... Ny, införskaffad, snart uppsatt ;-)

Önskar er alla all den kraft ni behöver inför en ny vecka. <3
Pax et Bonum
❤️

Kommentera inlägget här :