Ditt År!

publicerat i Allmänt;

Får man önska sig fred i världen? Utan att bli hånad och kallad för naiv? Om alla människor förstod att freden börjar inom oss var och en så kanske önskningen kunde uppfyllas? Om nu alla vill ha fred? 

Hur som helst så önskar jag fred i världen. 

Jag tycker att det känns bra att Malena Ernman ska läsa nyårsklockorna vid tolvslaget. Hon är en fantastisk kämpe för allas lika värde. Läste att hon ville ha SAIK-mössa på sig men att hon nog inte får det ;-)

Vi firar i stan för andra året i rad. Det innebär alltid en risk. För hunden. Men det fungerade bra förra året, han reagerade inte på smällarna och raketerna alls. Men man vet ju aldrig. Hoppas att det kommer att märkas att allt fler affärer slutat sälja fyrverkerier! Av hänsyn till djuren. Så bra gjort! Tack för det! <3

Vi är tre generationer kvinnor som firar här. Min mor, jag och mitt barnbarn. Det känns mysigt. 

Jag gillar nyår. Gillar alla sorts "nystarter". Det är spännande och förväntansfullt. Oskrivna blad. Och framför allt: Hoppet!
Att jag gillar nyår betyder inte att jag alltid måste fira "stort". Även det lilla firandet, magiken i tolvslaget, en skål för det nya, det räcker. :-)



Det var så vackert när vi åkte söderut igår och hämtade min mamma och mitt barnbarn. Ju längre söderut vi kom desto mer snö. ;-)

Vill passa på att TACKA er som följer min blogg. Tack för att ni följt mig detta år. Jag är väl medveten om att inläggen inte alltid varit så positiva som det var tänkt, men den yttre verkligheten har påverkat mig starkt. Nu lämnar vi detta, till stora delar mörka år och öppnar upp för det nya. Med alla våra drömmar, visioner och förhoppningar. Allt kommer inte gå i uppfyllelse men en hel del, det känner jag på mig. ;-) 
Besvikelser kommer alltid. De tillhör livet. Trevliga överraskningar kommer dyka upp. Var så säker! ;-) 

Nu tar vi varandras händer och hoppar rakt in i 2016! Ditt år och mitt år! 
Tack för att Du finns! ❤️
Med min älskade vän Cecilia Almlöfs vackra målning Hope, vill jag önska er ett gott slut och ett gott nytt! 

Vi ses 2016!
Tillsammans blir allt bra! 
❤️


Kommentera inlägget här :