"Jag har inte gjort nåt"

publicerat i Allmänt;
3 december
"Jag har inte gjort nåt!" ;-)  (Vår företagslokal)

Jag inser att jag blivit för gammal för att samtidigt dammsuga, vakta barn och hindra hunden från att busa ...Sånt kunde jag göra förr, inte nu. Dammtussarna bildar dammråttor, barnbarnet vill inte bygga pussel själv och hunden har gått in i någon märklig trotsålder...han är ju "bara" 8 år ;-)
Jag får göra en sak i sänder. -"Bravo,Manni!", ropar barnbarnet och klappar händerna när jag stänger av dammsugaren. ;-) 

En inblick i min dag:
(Manni = farmor)
❤️
Stamp stamp stamp
Tramp tramp tramp
Ljudet av små fötter

Titta, Manni, titta!
Sitta, Manni, sitta!
En liten bestämd röst

När trollmor har lagt....
Hundra gånger
Barnet sover eftermiddag

Overall, mössa, vantar 
Nej, vantar! (Men det är kallt ute!)
Skor på

Gå själv
Åka vagn
Nej, vagn, gå 

Pussel
Koja
Manni, spring, Manni!

Mat, sen bada
Mätt, nu bada
Plask och stänk

Pyjamasbyxorna på huvudet
Ett högt klingande skratt
Busunge! 

Godnattkram
Godnattpuss
God natt vovven!

Farfar nattar
Somnar själv
❤️

Vovven sover
Barnet sover
TV-kväll för vuxna
❤️
Igår åkte vi förbi stadens kändis, Bocken. Först den lilla bocken, sen den stora bocken. Barnbarnet blev inte särskilt imponerad. Undrade förvånat varför det inte fanns flera bockar att titta på ;-)
Ser ni den?

Undrar om det kommer snö här längs kusten i morgon? De har "lovat" mycket snö i inlandet....

Ljus och kärlek 
❤️


Kommentera inlägget här :